15 Aug
15Aug

אם הגעתם לכאן אז כנראה שאתם בדרך לריו דה ז'ניירו או שאתם כבר פה. אז בואו נעשה לכם קצת סדר בראש על העיר שכל ברזילאי חולם להגיע אליה. לא נספר לכם פה על ההיסטוריה של העיר, אלא כמו שאמרנו, נעשה לכם סדר בראש על דברים של יום יום, טיפים, דברים קטנים, כמו איך לדעת מה השעה בארץ, לאיזה חוף ללכת וכדומה את הדברים הגדולים נשאיר לפעם אחרת. בקיצור, נלמד אתכם לדוג במקום לתת לכם דגים. 

חילקנו את המידע לכמה חלקים, בחלק בזה נספר לכם על שדה התעופה ועל אמצעי התחבורה השונים בריו דה ז'ניירו. אז תוודאו לקרוא את שאר הטיפים שלנו. יאללה, מתחילים.


איך יוצאים מפה ???

אם אתם מגיעים בטיסה מחוץ לברזיל אז כנראה שתנחתו בשדה התעופה הבינלאומי ריו גלאאו Rio Galeão שנקרא גם נמל התעופה טום ג'ובים Tom Jobim . נמל התעופה הזה נמצא במרחק של חצי שעה במונית מאזור קופקבנה ואיפנמה, השכונות בהם כנראה תתאכסנו. אנחנו תמיד ממליצים לקחת מונית ישר למלון ולא להסתבך עם אוטובוס למרות שהאפשרות הזאת קיימת. מונית צריכה לעלות בסביבות 80 ריאל. שימו לב, בסופי שבוע וחגים המוניות קצת יותר יקרות. אפשר גם להזמין אובר שיעלה בסביבות 50 ריאל. נהגי אובר יעצרו בקומה השנייה בטרמינל הטיסות היוצאות. 

אם אתם בתוך ברזיל אז יכול להיות שתנחתו בנמל התעופה סנטוס דומונט Santos Dumont. השדה הזה הוא שדה קטן יותר ונמצא בתוך העיר. מונית למלון צריכה לעלות בסביבות הארבעים ריאל. בשני השדות תמצאו מוניות צהובות שיחכו לכם ביציאה מהטרמינל. אובר יעלה בסביבות 25 ריאל והוא יאסוף אותכם מהחנייה של הקניון בשדה התעופה. 

מגיעים באוטובוס ? אתם תרדו ב Rodoviaria Novo Rio. התחנה המרכזית הזאת נמצאת באזור מרכז העיר והנמל. גם פה יחכו לכם המוניות הצהובות. נסיעה להוסטל תעלה בסביבות ה 50 ריאל. אובר אמור לעבוד, לא ניסינו. גם פה לא נמליץ לכם על אוטובוס. 

איך זזים ממקום למקום

אובר - השירות הגיע לברזיל לפני כמה שנים, בתחילת המשבר הכלכלי ממנו סובלת המדינה, ונהיה פופולרי מאוד בקרב אלפי ברזילאים, שאיבדו את עבודתם ונהיו נהגי אובר. וכן בקרב מעמד הביניים שמאס בשירות הגרוע של נהגי המוניות והאוטובוסים ונהנה מנסיעות זולות בתוך העיר. השירות של אובר בריו מצויין ,בטוח ובעיקר זול. 

אופניים - ברחבי העיר תוכלו למצוא עמדות אופניים כתומות. הורידו את היישומון bikerio כדי להשתמש בהם. השירות עולה 20 ריאל לחודש או 10 ריאל ליום, השירות אינו מוגבל כל עוד אתם מחזירים את האופניים בפחות משעה מהרגע שהוצאתם אותם מהעמדה. אחרי שהחזרתם את האופניים תצטרכו לחכות רבע שעה לפני שתוכלו להוציא עוד זוג אופניים מבלי לשלם שוב.

מטרו - פתרון מצויין לברוח מהפקקים. כדי להשתמש במטרו תצטרכו לקנות כרטיס נטען באחת הקופות הנמצאות בכניסה למטרו או באחת המכונות האוטומטיות באזור הקופות. מחיר הנסיעה נכון להיום הוא 4.6 ריאל (2019). בשעות העומס המטרו עמוס (בבוקר ואחר הצהריים, שעות ההגעה והיציאה ממקומות העבודה), הנשים שבינינו יוכלו למצוא קרונות לנשים בלבד בשעות אלה. בעזרת המטרו תוכלו להגיע במהירות מקופקבנה ואיפנמה למרכז העיר, לאצטדיון המרקנה, ללבלון ועוד. קיימת אפשרות לרכוש כרטיס מטרו משולב עם אוטובוס מיוחד שיחכה לכם באחת היציאות מהמטרו (וודאו באיזה יציאה מהתחנה) כך תוכלו להגיע למקומות בהם אין תחנת מטרו קרובה. לדוגמא כדי להגיע לגנים הבוטניים עלו על המטרו לבוטפוגו Botafogo והמשיכו באוטובוס ממוזג עד הגנים. 

אוטובוס - שירות התחבורה הציבורית הכי פחות נוח מכולם. ובגלל המחיר הזול של אובר איבד עוד יותר מהאטרקטיביות שלו. מחיר כרטיס אוטובוס הוא כ 4 ריאל ללא הגבלת מרחק. תוכלו לקנות כרטיס ישירות אצל הנהג. רוב האוטובוסים בריו הם ללא מזגן ובשעות העומס צפופים מאוד ובגלל זה תצטרכו כנראה לעמוד. אם אתם יותר מאדם אחד ותרו על החוויה וסעו באובר.

אוטובוס בשעות השיא בריו - לא מומלץ לבעלי לב חלש

מונית - עבור חלק גדול מהאוכלוסייה המוניות הצהובות בריו הפכו ללא רלוונטיות לאחר החדירה של אובר לשוק. ככלל, מונית תמיד תהיה יותר יקרה מנסיעה באובר. לאחר שנים של שירות גרוע של נהגי המוניות ומחירים גבוהים נקעה נפשו של העם והברזילאים הצביעו ברגלים ונוסעים בעיקר באובר. למרות זאת מונית היא אופציה מצויינת אם אתם באמצע הרחוב ורוצים לחזור לבית המלון במהירות ובבטחה. הרימו את היד ומונית תעצור לכם כמעט בכל מקום גם אם זה כרוך בעצירת התנועה.


ריו טריפ היא סוכנות נסיעות ישראלית בריו דה ז'ניירו. אנחנו יוצאים לטיולים יומיים בעיר ובאזור וכן מארגנים טיולים לקבוצות פרטיות על פי דרישות הלקוח. נשמח לסייע לכם לתכנן את הטיול בריו דה ז'ניירו ובברזיל.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.