12 Apr
12Apr

מרגישים לחץ כשאתם עוברים ליד חלון ראווה ? מתחברים למשפט אין טיול בלי קניות ? אם התשובה היא כן אז הכתבה הזאת כנראה בשבילכם. 

אם אתם בדיוטי עכשיו בדרך לריו דה ז'נרו, חכו רגע עם הכרטיס אשראי. כשתנחתו בריו הערך של השקל שלכם עומד לעלות. בשנה האחרונה הריאל הברזילאי איבד מערכו והשקל שלנו התחזק, אז אם תצליחו לעבור את הדיוטי בשלום יהיה לכם יותר לבזבז כשתגיעו לריו (או לחסוך, תלוי איך מסתכלים על זה-:). 

במאמר הבא נמליץ לכם מה באמת שווה לקנות בריו דה ז'נרו, באיזה שוקי רחוב כדאי לכם להוציא את הארנק ואיפה הקניונים הכי קרובים.

אהבתם ? כמו תמיד, שתפו או השאירו הערות בסוף הפוסט כדי שעוד אנשים שמגיעים לריו יהנו מטיפים מקומיים, ועזרו לנו לפרסם את ריו טריפ, שהוא לא סתם טיול, אלא….. טריפפפפפ. יאללה ואמוס.

5 דברים שמשתלם לקנות בריו דה ז'נרו

כפכפי הוויאנס

מי לא מכיר ומי לא שמע על הכפכפים שכל ברזילאי נולד לתוכם ? כפכפי הוויאנס הם כבר מזמן לא כפכפים, הם פריט אופנה שבלעדיו לא יורדים אפילו לשפוך את הזבל. מי היה מאמין שכפכפים יכולים להיכנס לרשימה אחת של דברים שמסמלים את ברזיל, יחד עם כדורגל, קרנבל וסמבה ? הכפכפים שהיו על כל רגל ברזילאית ענייה בברזיל לפני כמה עשרות שנים הפכו לסמל סטטוס ופה תוכלו לקנות אותם במחיר שווה לכל נפש וכמעט בכל עיצוב שתרצו.  

כפכפי הוויאנס - הכפכפים של ברזילכפכפי הוויאנס - הכפכפים של ברזיל

חשוב לציין, כפכפי איפנמה הפכו למתחרה חזקה ביותר להוויאנס והעיצובים שלהם לא נופלים ביופים מאלה של המתחרה, גם איכות הכפכים עצמם, כמו של הוויאנס, מעולה. אז תבדקו גם אותם.

איפה כדאי לקנות כפכפי הוויאנס בריו דה ז'נרו ?

כפכפי הוויאנס נמכרות בריו דה ז'נרו בסופרמרקטים, דוכני העיתונים ובחנויות נעליים. חוץ מזה ישנם חנויות כפכפים של המותג הוויאנס, בהם תמצאו את כל הדגמים החדשים ועוד מוצרים של המותג (תיקים, מחזיקי מפתחות בצורת כפכף ועוד)

הכי זול לקנות כפכפי הוויאנס במרכז העיר בשוק הסהרה (בהמשך הכתבה) אבל שם לא תמצאו את כל הדגמים וההבדל במחיר לא משמעותי, אלא אם כן אתם קונים כמות.

כתובות של חנויות כפכפים זולות בקופקבנה: 

Figueiredo de Magalhães 419

Nossa senhora de Copacabana 420

Nossa senhora de Copacabana 691

כמו כן ממליץ מאוד על חנות הדגל באיפנמה בה תמצאו את כל הדגמים ועוד מוצרים שיש רק שם. החנות נמצאת ב Rua Garcia D'avila 124 הנחשב לשאנז אליזה של ריו, אז נחמד מאוד להסתובב באזור.

ביקיני

ברזיל היא ארץ החופים, לכן זה די הגיוני שהביקיני הברזילאי הוא מוצר איכות בעל מחיר סביר בדרך כלל. אם ריו דה ז'נרו היא התחנה הראשונה שלכן, אנו ממליצים להשאיר את בגדי הים הישראלים שלכם בארץ ולקנות כמה זוגות ביקיני להמשך הטיול בברזיל או לשימוש בארץ. ביקיני איכותי יכול לשמש גם בתור מתנה נחמדה לחברות ואם תשלחו אותו בדואר המשלוח לא יעלה הרבה בגלל המשקל הקל שלו. 

ביקיני בריו דה ז'נרוביקיני בריו דה ז'נרו

קניון בגדי ים בריו דה ז'נרו 

ישנם 2 בניינים מסחריים בקופקבנה שבהם ממוקמים הרבה חנויות בגדי ים ועוד חנויות בגדים. בקרב הישראלים הם מוכרים בשם קניון בגדי הים. בבניינים האלה יש גם משרדים וגם דירות מגורים רגילות.

ההבדל ביניהם לקניונים הוא שעות פתיחה, ימי שני עד שישי משעה 9:00 או 10:00 בבוקר עד 18:00 או 19:00 בערב, שבת מ 9:00 עד 14:00.

כתובת: Rua Santa Clara 33 ו Rua Santa Clara 75 

מומלץ לעלות לקומה העליונה ולהתחיל לרדת רגלית. חלק מהחנויות מוכרות בסיטונאות וקמעונאות. אלה לא חנויות מפורסמות אבל תוכלו למצוא בהם בגדי ים באיכות טובה במחירים מעולים.

לעוד פרטים, בדקו את אתר האינטרנט הזה

נעלי מליסה

הנעליים הריחניות מיוצרות פה בברזיל מאז סוף שנות השבעים ונמכרות ביותר מ 70 מדינות ברחבי העולם. המותג החל את דרכו בתור מפעל ל…. ייצור כיסויי פלסטיק לבקבוקי יין, אבל עד מהרה הפך למותג נעליים מצליח בעזרת שיתופי פעולה עם מעצבי על מפורסמים מכל רחבי העולם כמו ז'אן פול גוטייה וקארל לגרפלד. נעלי מליסה עשויות מפלסטיק ממוחזר ובעלי משקל נוצה והמחיר שלהם בריו יכול להגיע לחצי ממחיר אותו הדגם בארץ.

איפה לקנות נעלי מליסה בריו דה ז'נרו ?

חנויות רשמיות של מליסה אפשר למצוא בקופהקבנה - Rua Nossa Senhora de Copacabana 664 Loja 22 ובאיפנמה - Rua Visconde de Piraja 430 Loja B.

מכנסי קפוארה

אז נכון שאתם לא בדיוק ברוס לי או איזה לוחמי קפוארה מדופלמים והתרגיל היחידי שאתם יודעים באיזה תורת לחימה יכול ביום טוב להפיל זבוב, אבל בדיוק בגלל זה אתם צריכים מכנסי קפוארה. מכנסי קפוארה הם המכנסיים הנוחות ביותר שייצא לכם ללבוש מאז ומעולם מה שהופך אותם לקנייה מעולה להמשך הטיול שלכם בדרום אמריקה. הם יושבים על הגוף בצורה מעולה, עשויים מבד פוליאמיד שהוא בד חזק, וגמיש, קליל ונעים למגע. והכי חשוב, כל פעם שתלבשו אותם תמיד יהיה מישהו שישאל אם אתם עושים קפוארה.

מכנסי קפוארהמכנסי קפוארה

איפה לקנות מכנסי קפוארה בריו דה ז'נרו ? 

מכנסי קפוארה תוכלו לקנות בכל אחד מירידי הרחוב בקופקבנה או איפנמה (פרטים בהמשך הכתבה) או בחנויות לציוד קפוארה. חנות כזו תמצאו במרכז העיר בכתובת Rua da relação 49/4

 חולצת כדורגל

ברזיל זה כדורגל וכדורגל זה ברזיל. אז אם אתם אוהדי כדורגל, חוץ מללכת למשחק במקדש הכדורגל ואחד האצטדיונים המפורסמים בעולם, המרקנה, או לעשות בו סיור יום, תוכלו לרכוש חולצה של אחד ממועדוני הכדורגל של העיר או של הנבחרת הברזילאית בזיל הזול. כמובן שצבע החולצה חשוב, אז לאוהדי הפועל תל אביב או הפועל חיפה - חולצה אדומה שחורה של פלמנגו, לאוהדי בית"ר ירושלים או מכבי תל אביב - חולצה צהובה של נבחרת ברזיל. לאוהדי מכבי חיפה (ואני בתוכם) אכלתם אותה, לצערי הצבע הירוק לא משתלב בשום חולצה של קבוצת כדורגל מריו דה ז'נרו אז תתנחמו בחולצת נבחרת. חוץ מזה, מה שלא תעשו, שלא תעיזו להסתובב בריו עם חולצת נבחרת ארגנטינה. 

איפה לקנות חולצת כדורגל בריו דה ז'נרו ? 

חולצות כדורגל (מזויפות) תמצאו בכל הירידים. חולצות אורגינליות בחנויות Centauro בקניון  Rio Sul (פרטים למטה) או בחנויות המזכרות של כל קבוצה.  

שווקים וירידי רחוב בריו דה ז'נרו

בריו ישנם מספר שוקי רחוב די מעניינים בהם תוכלו לקנות מזכרות (אם אתם בדרך הביתה, לא לסחוב סתם) כמו ערסלים ועבודות יד, או סתם להסתובב ולמצוא כל מיני חפצים מעניינים שבא לכם לקנות. 

שווקים בקופקבנה

בכל יום פועלים בקופקבנה שני שווקים תיירותיים שונים. הקטן מבין שניהם הוא השוק בכיכר לידו (Praça do Lido) שפתוח בין 10:00 בבוקר ל 17:00. השוק היותר גדול נמצא מול חוף הים על אי תנועה גדול מול מלון Othon Palace. השוק הזה פועל בשעות הערב מ 18:00 עד 23:00.

שוק רחוב באיפנמה

שוק הרחוב של איפנמה נקרא Feira Hippie (יריד ההיפים). זהו שוק רחוב די גדול המתקיים בכיכר המרכזית של איפנמה - Praça General Osório. השוק הזה פעיל אך ורק בימי ראשון מ 9:00 עד 20:00 ומתרכז בעבודות יד ואומנות. בכיכר עצמה יש תחנת מטרו עם אותו השם כך שנורא קל להגיע לשם. עוד מידע על השוק תוכלו לבדוק באתר שלהם

יריד ההיפים באיפנמהיריד ההיפים באיפנמה

יריד הצפוניים - Feira nordestina

יריד המייצג את התרבות של צפון מזרח ברזיל. פה תמצאו מסעדות ודוכני אוכל עם מאכלים מסורתיים של האזור, חפצי אומנות ומלאכת יד. הכל באווירה אותנטית של צפון ברזיל. בסופי שבוע ישנם הופעות מוזיקה חיה במשך היום ובלילה החל מ 20:00 הופעות גדולות על במה מרכזית. המקום קצת תיירותי אבל מפוצץ במקומיים בסופ"ש.

המבנה בו פועל השוק מיוחד מאוד. נראה כמו אצטדיון אבל בעצם מדמה כובע מסורתי מצפון מזרח המדינה. בכניסה לשוק ישנו פסל ברונזה של לואיס גונזגה, אחד המוזיקאים המפורסמים של ברזיל ששר בעיקר שירים של צפון מזרח ברזיל (ממליץ לשמוע ולהכיר).

השוק פתוח כל יום חוץ מיום שני.

כתובת: Rua Campo de são Cristóvão, São Cristóvão, Rio de Janeiro. אובר מקופקבנה צריך לעלות כ 30 ריאל.

שוק רחוב במרכז העיר ריו דה ז'נרו - שוק סהרה - SAARA

אזור הקניות הכי גדול והכי זול בריו דה ז'נרו, מרכז בתוכו כ 600 חנויות מזכרות, צעצועים, בגדים, אלקטרוניקה, מוצרי פלאפונים ועוד. מושך בעיקר מקומיים ובשנים האחרונות גם תיירים. פועל בימים שני עד שישי מ 9:00 עד 18:00 ובשבת מ 9:00 עד 14:00, סגור בימי ראשון.

נמצא בצמוד לתחנת המטרו Uruguaiana ולכן קל מאוד להגיע אליו. לעוד פרטים, הכנסו לאתר האינטרנט של השוק.

שוק הסהרה הוא מקום ענק, שווה להסתובב ולהשוות מחירים. בכל חנות יתנו לכם כרטיס ביקור עם כתובת החנות והמחיר. שווה להיכנס לרחובות האנכיים הקטנים כי שם יותר זול. הנחה של 5% בתשלום מזומן מקובלת שם. זכרו שאתם תיירים אז יש מצב שיעלו לכם קצת את המחיר, בכל אופן רוב הסחורה בשוק היא של זיופים. 

שוק הסהרה במרכז העירשוק הסהרה במרכז העיר

טיפים לקניות בשווקים

כמו שאמרנו השוק במרכז העיר הוא הכי זול בריו אבל כל שוק והמומחיות שלו. אם אתם מחפשים עבודות יד ומזכרות אז השווקים של איפנמה וקופקבנה הם בשבילכם, בגדים, אלקטרוניקה ותכשיטים תמצאו בשוק הסהרה ואוכל בשוק הצפוניים.

מבחינת טכנולוגיה, מוצרי חשמל ופלאפונים, ברזיל הכי יקרה ביבשת אז ממש לא שווה אלא אם כן זה דחוף, במקרה זה סהרה הוא מקום טוב. 

תזכרו תמיד שצריך לסחוב הכל אז אל תעמיסו סתם גם אם המחירים ממש זולים.

ריו היא אחת הערים היקרות בברזיל ודרום אמריקה אז אם אתם מתחילים כאן תהיו רגועים, יש לכם עוד המון מקומות מטורפים לקנות בהם. לכו על הרשימה בתחילת הכתבה. 

קניונים ומרכזי קניות בריו דה ז'נרו

כיאה לעיר ענקית, בריו דה ז'נרו ישנם עשרות קניונים. כאן נציג לכם שלושה מהם, אלו  הקרובים לקופה קבנה ואיפנמה. המחירים בקניונים בריו לא זולים אפילו בהשוואה לארץ. אז נחמד לעשות סיבוב ולאכול משהו או לראות סרט בבתי הקולנוע אבל לא יותר מזה.

קניון ריו סול Rio Sul

בין הקניונים הכי מפורסמים בריו, נמצא ביציאה מקופקבנה לבוטפוגו וכ 10 דקות ברגל מהר הסוכר ושכונת אורקה. בקניון הזה 7 קומות עם הרבה חנויות ומסעדות מגוונות. זהו הקניון הראשון שהוקם בריו דה ז'נרו. 

עבור אילו השוהים בקופקבנה או איפנמה, מדובר בכ 10 דקות באובר או באופניים כתומות.

כתובת: Rua Lauro Muller 116, Botafogo 

שעות פתיחה ריו סול: שני עד שבת מ 10:00 עד 22:00 ראשון מ 12:00 עד 21:00

  RIO DESIGN SHOPPING LEBLON

ממוקם בשכונה היוקרתית ביותר בריו דה ז'נרו, לבלון (Leblon), עד 15 דקות מקופקבנה או איפנמה. בקניון זה יותר מ 60 חנויות מעצבים, מוסיקה במסדרונות ותפאורה פנימית יפה. כמו שאמרנו קניונים בריו לא זולים וגם פה לא תמצאו מציאות… כיאה לקניון יוקרתי, כאן תוכלו להיכנס עם הכלב שלכם אם הוא גם בא לטיול….

כתובת: Avenida Ataulfo de Paiva 270, Leblon  שעות פעילות: שני עד שבת מ 10:00 עד 22:00 ראשון מ 14:00 עד 20:00

SHOPPING LEBLON 

גם קניון זה נמצא בלבלון עם חנויות ומסעדות מעולות. בצד השני של הכביש ממקומם ריו דיזיין היוקרתי. תערובות טובה של מותגים ברזילאים ובין לאומיים, בכיכר המזון יש נוף מהמם של פסל ישו.

כתובת: Rua Afrânio de Melo Franco 290, Leblon, שעות פעילות: שני עד שבת מ 10:00 עד 22:00 ראשון - סגור.


ריוטריפ היא סוכנות טיולים ישראלית בריו דה ז'נרו. אנחנו גרים פה מעל ל 17 שנה ומכירים את העיר על בוריה. איתנו תכירו את ברזיל האמיתית כמו שרק מקומי דובר השפה יכול להראות לכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.