14 Jan
14Jan

העיר הגדולה ביותר בברזיל והמאוכלסת ביותר ביבשת אמריקה. רבים מהמטיילים תוהים אם שווה בכלל לעצור בעיר, המהווה מרכז פיננסי, עסקי ותעשייתי חשוב ביותר באמריקה הלטינית. אז בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי לעשות לכם סדר. על האטרקציות בעיר נספר במאמר אחר, פה נדבר על דרכי התניידות, איפה כדאי לישון, מה לאכול ועוד טיפים חשובים.

למה לטייל בסאו פאולו ?

זאת כנראה העיר הגדולה והמודרנית ביותר שתבקרו בה בטיול וזו ההזדמנות שלכם להרגיש קצת כמו בתל אביב אבל עדיין כמו תיירים. זוהי עיר מטורפת וססגונית, לא עיר של חופים או מקום לצאת לטרקים אלא של בנייני ענק והמוני אנשים. הטיול כאן יזכיר לכם את החיים האמיתיים ויגרום לכם להעריך עוד יותר את הטיול המיוחד והמאתגר שאתם עושים. 

בסאו פאולו אפשר ורצוי לטייל ברחבי העיר ולראות את השוני בין הישן והחדש, העוני לעומת העושר, את הבניינים הגבוהים המודרניים לעומת שכונות המצוקה והלכלוך. את אנשי העסקים והבוהמה לעומת ההומלסים מקבצי הנדבות. לטייל בין הפארקים הטרופיים שנמצאים בין הרחובות הסואנים ולהרגיש את החוויה של העיר המדהימה הזאת.

בקיצור מטיילים יקרים, לא כדאי לפספס את ההזדמנות אם אתם כבר נוחתים כאן כי סאו פאולו היא ניו יורק של דרום אמריקה.

לפתוח לכם את התיאבון , סרטון קצר באנגלית על סאו פאולו

תחבורה משדה התעופה הבינלאומי (Guarulhos)

Uber - למי שממהר ויש כסף, Uber או מונית (יותר יקר) הם הדרך הטובה ביותר ליציאה מהשדה. המחיר נע בין 60 ל 120 ריאל בד"כ (אם אתם 2-4 אנשים זה יוצא בין 20-50 לאדם בערך). את ה Uber שלכם תמצאו בטרמינלים 2 ו 3 ביציאה של הטיסות הנכנסות. אפשר גם להזמין נהג פרטי עם רכב ממוזג בשביל השירות והחוויה (בין 100 ל 200 ריאל). בשעות העומס, 8-10 בבוקר ו 17-19 בערב המחיר יכול להיות יקר יותר.

רכבת - האופציה המשתלמת ביותר למי שלא ממהר ורוצה לחסוך (למרות שקצת יותר מסובך), על מנת להחליף קווים תצטרכו ללכת וזה לפעמים לוקח זמן אבל שווה את החוויה. קו הרכבת נחנך לאחרונה והוא חוסך זמן למי שנוסע מהשדה לעיר וההפך וגם מתחבר לשאר הקווים במטרו. זמן הגעה למרכז העיר הוא בערך שעה (שלפעמים זה כמו במכונית…). 

בחלק מהרכבות, למרות שהן טובות ונוחות, אין כרוז והודעות באנגלית. ברכבות החדשות יש, לכן יותר קל לעקוב אחר התחנות שבהם צריך לרדת. יש שילוט של הקווים בכל מקום תעקבו בשביל שלא תתעכבו.

בשדה התעופה יש קו אוטובוס חינמי שייקח אתכם לתחנת הרכבת בטרמינל 1. בעזרת הרכבת תוכלו להגיע לתחנות המטרו Luz, Brás ו Eng. Gualart ומשם להמשיך לכל חלקי העיר. בדקו את לוח הזמנים של הרכבות פה.

המטרו פועל משעה 04:00 בבוקר עד חצות. שעות העומס המטורף זה בין 6-8 בבוקר ו 17-19 בלילה.

מטרו בסאו פאולו בשעות השיאמטרו בסאו פאולו בשעות השיא

בשדה עדיף להחליף לכסף המקומי (ריאל) רק סכום קטן בערך 20-40 דולר כדי לקנות משהו לאכול או לשלם לנסיעה לעיר. אם אתם מגיעים בלילה אז תפרטו קצת יותר לכסף מקומי כי אולי לא תמצאו בבוקר איפה להחליף (הבנקים פתוחים החל מ 11 בבוקר).

טיפ חשוב: טיסות פנימיות בתוך ברזיל בד"כ יוצאות משדה התעופה המקומי (קונגוניאס) ולא מהשדה הבינלאומי. אז שימו לב לא להגיע לשדה ולגלות שאתם צריכים לעבור לשדה אחר. המחירים לנסיעה לשדה המקומי הם יותר זולים אבל משתנים בהתאם ליום ולעומס.

כאן תוכלו לבדוק זמני נחיתה והמראה בשדה התעופה Guarulhos וכאן מידע על דרכי יציאה מהנמל (אנגלית)

מקומות לינה

לטעמנו הכי כדאי לשכור Airbnb. קל פשוט ובטוח ובעיקר יעזור לכם לחוות את העיר בצורה אמיתית יותר דרך לינה אצל המקומיים. רצוי וכדאי מאוד למצוא מקום במרכז העיר Paulista, Jardins, Vila madalena ולא את המחיר הזול יותר, שנמצא בדרך כלל בשכונות הלא מעניינות. עדיף לוודא שהמארחים מדברים אנגלית כי יהיה יותר קל לתקשר איתם. המחיר נע בין 80 עד 500 ריאל פלוס ללילה אבל משתנה בהתאם לחדר או דירה, סופ"ש חגים וכו. 

כמובן שיש בעיר גם אכסניות והוסטלים מצוינים ומודרניים. יש יותר זולים ויותר יקרים, זה תלוי בכם - כמה תרצו לשלם על לינה. יש אפילו מלונות קטנים ונחמדים שלפעמים שווה לישון ולהתפנק בכיף והמחיר בערך אותו הדבר לאדם. המחיר נע בין 50-80 ריאל בערך ליחיד בחדר משותף ועד ל 150-300 ריאל חדר פרטי לזוג, מאוד תלוי במיקום ובאיכות. כמעט כולם כלול ארוחת בוקר בחינם.

טיפ חשוב: להזמין חדר מראש (אפילו שעה לפני) ולא להגיע לאכסניה בלי הזמנה. למרות שישנם אלפי מקומות לינה, לפעמים המקומות מלאים וחבל לבזבז נסיעה .

התנהלות בעיר במהלך היום

אם אתם ישנים במרכז (Paulista, Jardins, Vila Madalena או אפילו Pinheiros) 

אפשר להתנייד ברגל או במטרו המצוין והבטוח. המטרו בסאו פאולו הוא מטורף ולפעמים גם עמוס מאוד. אם אתם קצת רחוקים מהמרכז אפשר גם כן להשתמש במטרו, הרי זו חלק מהחוויה.

כרטיס מטרו (Bilhete) עולה 4.5 ריאל. 

טיפ חשוב - עדיף לקנות כמה כרטיסים ביחד כדי לא לעמוד בתור בחזרה.

ישנם כמה תחנות מטרו שנמצאות על המרכזית (ושאם תשתמשו במטרו בטוח תכירו). לדוגמא Av. Paulista ו Consolação Brigadeiro, וגם כמה תחנות שהיציאה היא לתוך קניון כמו Santa Cruz Tucuruvi או לשווקים São Bento

בקישור הזה תוכלו לראות את מפת הקווים של המטרו בסאו פאולו.

Avenida Paulista - השדרה המפורסמת ביותר בסאו פאולו

Avenida Paulista - השדרה המפורסמת ביותר בסאו פאולו

הליכה ברחובות העיר

בעיקרון בטוח מאוד וממש לא מסוכן כמו שאנשים חושבים. אפילו ההפך. אבל צריך להישמר ולשים לב- כדאי לשים את התיק מקדימה, להישמר בזמן שאתם עומדים קרוב לאנשים במטרו ולא לספור כסף מול אנשים ברחוב.

בכללי, אנשים מנומסים ואדיבים אבל כמעט אף אחד לא מדבר באנגלית ולא יבין מה אתם רוצים להגיד. לא בחנויות, לא במסעדות, לא ברכבת. בקיצור, בעייתי אם אין לכם מדריך או מישהו שמדבר בפורטוגזית.

המלצה שלנו, תלמדו כמה מילים ומשפטים בסיסיים בפורטוגזית, זה יעזור לכם המון לתקשר הרבה יותר בקלות בשהות שלכם בעיר ובכללי בברזיל.


מדריך מצולם באנגלית

מזג אוויר

איך אומרים- משוגע.

אי אפשר כמעט לדעת איזה מזג אוויר יהיה בגלל שהאקלים בברזיל הוא טרופי. היום יכול להתחיל חמים ובהיר ומאוחר יותר יהפוך גשום וקריר. בקיצור כמו 4 עונות השנה ביום אחד. באתר climatempo תוכלו לראות את התחזית ולפיה תוכלו לדעת מה המצב או אפילו להסתכל בפלאפון ולראות מה מתוכנן להיום. אבל בגדול, עכשיו בתחילת השנה מזג האוויר הוא במהלך ביום חם ולעיתים גשום ולח בערב .

אוכל והוצאות בעיר

הכל מהכל כולל הכל.

בכל מקום יש מסעדות ודוכנים quiosque  של אוכל ( 24 שעות- פתוח רק במרכז)

כל הסוגים והטעמים שאתם רוצים.

המקומיים יוצאים לארוחת צהריים בין 12-14 אז יש יותר עומס בתורים לשלם.

יש המון מסעדות שהתשלום הוא לפי משקל כלומר יש מחיר לק"ג Per Kilo והתשלום הוא לפי הכמות שלקחתם בד"כ בין 30 ל 50, ריאל תלוי כמה אתם רעבים.

לפעמים אחרי שעה 15:00 המסעדה מורידה את המחיר (בשביל למכור יותר שלא יישאר אוכל)

טיפ חשוב: שימו לב - רק במעט מסעדות המחיר הוא קבוע לאכול כפי יכולתך!

יש המון מסעדות עממיות שמוכרות "צלחת מוכנה" (Prato feito) של אורז ושעועית (arroz com Feijão) ומנה של בשר (Carne) לפי בחירה לארוחת צהריים (Almoço) . 

זה מהיר ומזין. יש גם בכל מקום מאפים קטנים ממולאים במגוון טעמים של גבינות ובשר. 

המחירים של המאפה (lanche) נעים בין 5-10 ריאל ליחידה ואפשר גם לקחת לדרך.

כמובן שגם כאן יש אסאי בכל פינה, שזה לגמרי המאכל הלאומי בברזיל, עולה בין 10-20 ריאל תלוי בגודל ובאיכות. 

לברזילאים יש לחם גבינה (pão de queijo) כמו הנשנוש הלאומי. כדורי מאפה קטנים וטעימים של גבינה בפנים בשביל לנשנש על הדרך מכאן לשם או בשביל לסתום רעב קטן. מומלץ מאוד לנסות.

יש גם פסטלים (Pastel) מכל הטעמים - מאפה מטוגן וטרי על המקום .

לפירוט נוסף על מאכלים ברזילאים מוזמנים לבקר בכתבה שלנו "מדריך אוכל מקומי בברזיל".

בעיר כמובן שיש גם מסעדות יקרות ואפילו יקרות מאוד בכל מקום במרכז ובכל רחבי העיר. המחירים נעים בין 50 ועד 200 ריאל לסועד או יותר אם אתם רוצים להתפנק.

פיצריות ואוכל אסייתי שולטים בעיר, למי שמתגעגע...וברור שיש MacDonald ,Burger king 

טיפ חשוב: השירות במסעדות בד"כ הוא איטי וקשה לתקשר עם המקומיים בשביל להבין את התפריט או אם יש תלונות על המחיר. אין מה לעשות פשוט להיות סבלני ולהנות. המלצה שלנו - תורידו את השפה הפורטוגזית ב google translate שיעבוד ב offline.

הוצאות ליום מאוד מאוד תלוי בכם.יש הכל מהכל.אפשר להוציא בלי הלינה ביום 30 ואפשר גם 300. סאו פאולו לא זולה, ממש כמו תל אביב אבל יש גם המון אופציות זולות בהחלט וטובות מאוד להתנהל בעיר.

מה לעשות בלילה

מה שאתם רוצים. רגוע או בלאגן, ביחד או לחוד.

כמעט הכל נסגר ב 22:00 בלילה אבל במרכז העיר כמו Paulista Jardins Augusta יש מקומות שפתוחים כמעט כל הלילה. בעיקר ברים מקומיים ונחמדים לשבת ולהעביר כמה שעות עם בירה מקומית זולה או קפירינייה (Caipirinha) באווירה עירונית ומגניבה. בסופ"ש זה טירוף של יציאה.

הרחוב המרכזי Paulista משנה כיוון מעבודה לבילוי ומלא באנשים, בעיקר צעירים, שמסתובבים בכיף או יושבים בבר מקומי בשביל לדבר ולבלות.

רחוב Augusta הסמוך והסביבה שלו מלאה צעירים מכל הסוגים שיוצאים לבלות בברים ומסעדות היותר מודרנים.

אפשר לצאת בבאר שמנגן מוסיקה מקומית או הופעות חיות.

סופ"ש מלא במסיבות במועדונים וברים ממש כמו בתל אביב רק באווירה ברזילאית.

בד"כ יש תשלום סמלי בכניסה, 20-50 ריאל וחוץ מזה תשלום על שתייה.

שוב, המחירים יכולים להיות גם יקרים כמו בארץ. 

טיפ חשוב: להביא תעודה מזהה, דרכון או רישיון כדי להיכנס לברים ומועדונים בעיר, להתלבש יפה ובלי כפכפים (אין כניסה עם כפכפים למועדונים!!! פשוט ישאירו אתכם בחוץ)

הוסטלים ואכסניות

ברוב ההוסטלים יש מי שמדבר באנגלית וזה עוזר מאוד לתקשר אם אתם צריכים עזרה או רוצים לשאול שאלה. 

בלילה יש בד"כ בר פתוח Open Bar או אפשר לשבת, להנות עם התיירים האחרים או המקומיים ולהכיר עוד חברים לטיול או פשוט להיות מחוברים לפלאפון או למחשב ולהעביר לילה רגוע ושקט.


רשימת הוסטלים ואכסניות מומלצים


קרוב לשדרת פאוליסטה וגרדינס 

Lobo urban stay -  כתובת Haddock Lobo 893

Bee W Hostel - כתובת Haddock Lobo 167

Soul Hostel - כתובת São Carlos do Pinhal 461  

The Hostel Paulista - כתובת Maestro Cardim 1260


שכונת וילה מדלנה - Vila Madalena

Sampa Hostel - כתובת Girassol 519

Café Hostel - כתובת Agisse 152

Namoa Hostel - כתובת Paulistana 708


למי שבאמת רוצה להתפנק באמת בעיר הגדולה יש בעיקר במרכז התיירותי המון מלוני דירות קטנים ואיכותיים שיגרמו לכם להרגיש יפים ושיקים, ולפעמים המחיר של חדר לזוג כמעט כמו חדר בהוסטל עם עוד אנשים. הפלוס הגדול שיש  בדרך כלל בריכה בקומה העליונה ובאמת .אפשר להרגיש כמו בחופשה בעיר הגדולה


מלוני דירות ליד או על שדרת הפאוליסטה
Ibis Budget Paulista
Ibis Budget Jardins
WZ Jardins
London Class Suites
Hampton Park



כותב המאמר, גיל סברנסקי, הוא האיש שלנו בסאו פאולו ויראה לכם את העיר כמו שרק מקומיים יכולים ויעשה לכם חופשה קטנה בטיול הגדול.

ריו טריפ היא סוכנות טיולים ישראלית בריו דה ז'ניירו. אנחנו מוצאים טיולים יומיים בעיר ובאזור וכן מארגנים טיולים לקבוצות פרטיות על פי דרישת הלקוח. נשמח לסייע לכם לתכנן את הטיול בריו דה ז'ניירו ובברזיל


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.