13 Dec
13Dec

המטבח הברזילאי מגוון מאוד... מסטריטפוד (אוכל רחוב), תבשילים מגוונים ממוצא אפריקה ואירופה ועד קינוחים שונים. קיבצנו עבורכם את המאכלים הכי מוכרים שחובה  לטעום כדי להכיר את הקולינריה המקומית במיטבה. בתיאבון

Brigadeiro

שדרוג לכדור השוקולד הקלאסי שאנחנו מכירים. מאוד נפוץ ברחבי המדינה ותוכלו למצוא את הקינוח הזה בעיקר בדוכנים ברחוב. הבריגדרו הקלאסי עשוי מחלב מרוכז מעורבב בשוקו. החלב המרוכז מעניק לכדור השוקולד טעם עשיר ומתוק. קיימות כל מני גירסאות של בריגדרו עם תות, פסיפלורה, אגוזים וכו. מזהירים אתכם, אחד בהחלט לא מספיק

Açaí

האסאי הוא פרי סופרפוד שמקורו באמזונס בברזיל,פרו וקולומביה.
האסאי הוא סוג של אוכמנייה שבערך 80% ממנה הוא הגרעין. אחרי הקטיף מעבירים את האסאי במסננות ענקיות שמפרידות את הפרי מהגרעין, ומקפיאים אותו כדי שלא ירקב.
לכן אף פעם לא נראה את הפרי בצורתו המקורית, אלא אם כן נבקר באמזונאס, זוהי הסיבה שהוא מוגש כגלידה או סורבה. מערבבים את האסאי הקפוא בבלנדר עם נוזל (בדרך כלל יהיה סירופ גווארנה) או עם פירות אחרים. מה שמצחיק זה שכמעט אף אחד לא מכיר את הטעם המקורי של האסאי, בשביל זה תצטרכו לבקש חתיכה קפואה (הטעם של סירופ הגווארנה מאוד מתוק ודומיננטי).
בצפון ברזיל אוכלים את האסאי מלוח, מעורבב עם דג, אורז וכו
תמצאו ברחבי המדינה מקומות המוכרים אסאי כסורבה בתוספת של גרנולה ולפעמים בננה (אם תבקשו מראש) או חנויות בהן תוכלו להתפרע עם התוספות כתאוות נפשיכם. בחלקם תוכלו לשים את התוספות בעצמכם ולשלם לפי משקל (ממליצים לכם לבדוק את המחיר לקילו מראש) וישנם מקומות בהם תקבלו כוס עם מחיר קבוע (שימו לב- לפעמים תוספת של בננה/גרנולה וכו כרוכה בתוספת תשלום). המלצה שלנו- אסאי עם בננה חתוכה וחלב מרוכז- תענוג

Pão de Queijo

בתרגום חופשי 'לחם גבינה'. מאכל רחוב נפוץ מאוד בברזיל. תוכלו למצוא מגוון רחב של דוכני רחוב המוכרים פאו דה קז'ו קטנים (אחלה נשנוש), או גדולים. בחלק מהמקומות ניתן אפילו לשים מילוי לבחירתכם (גבינת שמנת, תבשיל בשר, נוטלה ועוד). לצליאקים שבינינו- כן! זה בלי גלוטן
מאכל זה עשוי מקמח מנדיוקה -השורש הכי נפוץ באמריקה הדרומית. ממנו מכינים מאכלים רבים, כמו תפוחי אדמה, מבושל, מטוגן, פירה, צ’יפס.. וניתן גם לעשות ממנו קמח. בתהליך הכנת הקמח העמילן מופרד-וזוהי הטפיוקה המפורסמת (עליה נפרט בהמשך).


Coxinhas

בתרגום מילולי, קושייניה זה ירך בפורטוגזית. אם נסתכל על צורת המאכל הוא מזכיר ירך של תרנוגלת ומשם מקור השם, כי המאכל המקורי תמיד יהיה ממולא בעוף. בשנים האחרונות הופיעו דוכנים בהם יש סוגי קושינייה מגוונים במילוי בשר בקר, גבינה או גבינה ועוף ביחד.
הקראנצ'יות מבחוץ והמילוי הרך והטעים מבפנים לגמרי עושים את העבודה

Farofa

אחד המאכלים הסימבוליים ביותר למטבח הברזילאי. הפרופה הוא בעצם קמח מנדיוקה מטוגן ומתובל ולפעמים מעורבב עם חתיכות בייקון קטנות מטוגנות או ביצים ומוגש לרוב לצד אורז ושעועית.

Tapioca

קמח הטפיוקה מאוד נפוץ בברזיל מכיוון שכאן הוא מקורו. תוכלו למצוא דוכנים רבים המציעים קרפ טפיוקה מלוח עם תוספות לבחירתכם כמו גבינה, עגבניה, בייקון, זיתים וכו או את הגרסה המתוקה עם נוטלה, תותים, בננה ועוד. הטפיוקה היא חומר גלם עמילני המיוצר משורש קסאווה (מנדיוקה) מיובש והיא ללא גלוטן. בארץ אנחנו מכירים את הטפיוקה בתור קינוח שפה הם קוראים לו sagu.
בברזיל יש גם עוגות טפיוקה למכירה ברחוב וזה נקרא cuzcuz de tapioca (שלא תתבלבלו עם הקוסקוס מהארץ).

Feijoada

קדרת תבשיל של שעועית שחורה, מתובלת מאוד בתוספת חתיכות בשר ונקניקיות. מזכיר את החמין. תבשיל הפג'ואדה המקורי נאכל בכל שכבות העם. העשירים יאכלו את הקדרה עם פילה בשר ואילו העניים הכינו את התבשיל עם אוזני חזיר, גרונות וחלקים נוספים. כיום, התבשיל "מעודן" יותר למאכל. הוא מוגש עם אורז ותוספת של פרופה לגמרי זורם טוב ביחד. 
ישנו תבשיל שעועית שחורה צמחוני הנקרא feijao .וניתן למצוא גם את הפג’ואדה ללא חזיר
בתיאבון


Paçoca

הבמבה של הברזילאים. ממתק מקומי שמאוד מזכיר חמאת בוטנים וכמעט כל הישראלים אומרים שזה כמו הבמבה שלנו. תמצאו את הפסוקה בכל דוכן בו מוכרים ממתקים, בתור לקופות ובכל פינה בעצם… טעים מאוד וזול.



Caipirinha

הקוקטייל המקומי המפורסם לא סתם מצוין בשיר של סטטיק ובן אל. מדובר בקוקטייל קליל ומרענן המורכב מקשסה, אלכוהול המופק מצמח הקשסה שגדל במדינה, ליים והרבה סוכר. הקפיריניה נפוצה מאוד ותוכלו להנות ממנה על החוף או בלילה במסיבה. זהירות כי המשקה מאווווד מתוק וחזק. אם תשתו אותו מהר מדי, הסטלה תעלה בהתאם.


ריו טריפ היא סוכנות טיולים ישראלית בריו דה ז'ניירו. אנחנו מוצאים טיולים יומיים בעיר ובאיזור וכן מארגנים טיולים לקבוצות פרטיות על פי דרישת הלקוח. נשמח לסייע לכם לתכנן את הטיול בריו דה ז'ניירו ובברזיל


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.