11 Mar
11Mar

אם אתם מתכננים חופשה בברזיל או מגיעים לטיול בריו דה ז'נרו לכמה ימים, נציג לכם במאמר הזה אפשרות לשלושה ימי טיול עצמאיים בכמה מהאטרקציות התיירותיות העיקריות בריו עם נסיעה מאתר לאתר באובר או באופניים, בשקט ובשלווה וללא לחץ וריצות. נשלב גם טיפים ומידע פנימי של מי שגר פה.

ידועה בכל העולם בזכות יופיה הטבעי, ריו דה ז'נרו צופנת בחובה מאות אתרים שיכולים למלא לכם את הטיול בקלות. אבל לא משנה איפה וכמה טיילתם בעולם, בריו תמצאו מספר אטרקציות שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר וטיול בריו לא שלם בלעדיהם. אז אם אתם מגיעים לריו, נסו לסמן וי על לפחות חלק מהם. 

רק נאמר שטיול היום שלנו, ריו טריפ, מגיע לחלק מהמקומות שברשימה (פסל ישו, סיור פאבלה, המדרגות הצבעוניות, וגם יכול לחסוך לכם זמן וכסף). אנו גם מדריכים טיולי יום פרטיים עם רכב ממוזג. עד כאן הפרסומות, יאללה יצאנו.

יום ראשון

בהנחה שאתם מתאכסנים בקופה קבנה או איפנמה אני ממליץ לכם לקום מוקדם בבוקר (מה זה מוקדם ? 8 בבוקר ומטה) ופשוט לצעוד לים ולעשות את הוי הראשון ! 

להיכנס למים הקרים בחוף קופקבנה או איפנמה

ריו התברכה בעשרות קילומטרים של חופים. רובם של חופי ריו דה ז'נרו נמצאים בצידה הדרומי של העיר והם לא פחות יפים! אבל השמות קופקבנה ואיפנמה ביץ מפורסמים בכל העולם ואין טיול לריו בלי לבקר בהם. המים בחופי ריו צוננים עד קרים מאוד (תלוי בעונה) בגלל זרם מים קר שעובר בים. כישראלים, שרגילים למי הים התיכון החמימים קשה לנו להתרגל למים האלה, אבל הקור חולף אחרי כמה דקות. בבקר, החופים עדיין ריקים למחצה ומזג האוויר נוח ולא חם מידי. המים גם יותר רגועים. אתם יכולים להשכיר סטנד אפ פדל לחצי שעה (30 ריאל) לחתור למרחק מהחוף ולצפות בריו מזווית שונה, ללכת לאורך החוף או להשכיר כסא (7-10 ריאל) ולשבת מול הים ולשתות מי קוקוס (5-7 ריאל). בשעות האלה מעט האנשים שתראו על החוף יהיו מתעמלים למיניהם ושחייני מים מלוחים שבאים לחוף לפני יום עבודה. 

טיפ: אם הצלחתם לקום מוקדם בבוקר, אני ממליץ לכם לבקר בצידו הדרומי של חוף קופקבנה (החלק שצמוד לאיפנמה ונמצא ליד מצודת קופקבנה). המים בחלק זה יותר רגועים ויש שם השכרת סטנד אפ פדל. בצד זה מתרכזים הדייגים וישנו שוק קטן אם בא לכם לקנות דג טרי. באיפנמה אני ממליץ על החלק הצפוני של החוף ליד סלע ארפואדור. זהו החלק היחיד בחופים שלא גובל בכביש ולכן יותר שקט. גם פה המים יותר רגועים ויש השכרת סטנד אפ. כמו כן במרחק הליכה בין דרום קופקבנה לצפון איפנמה (בצמוד לנתיב האופניים) תוכלו למצוא סניף של Mega Mate, שבו תוכלו לאכול בבוקר (או בכלל) אסאי, לחם גבינה (Pão de queijo), לשתות מאטה ועוד דברים טעימים.

 

מומלץ! לרחוץ במים הקרירים בחופי ריו דה ז'נרומומלץ! לרחוץ במים הקרירים בחופי ריו דה ז'נרו

חיזרו למלון להתקלח ו/או לאכול ארוחת בוקר. שלפו את הפלאפון וקראו לאובר. הגיע הזמן לבקר את ישו.    

עלייה לפסל ישו

פסל ישו הצלוב, קורקובדו (Corcovado), הוא אחת מגולות הכותרת של העיר, אותו באמת אסור לכם לפספס. הפסל נמצא על אחת הפסגות הגבוהות בפארק טיז'וקה. הוא צופה על כל העיר ואותו תוכלו לראות כמעט מכל מקום שבו תהיו בריו דה ז'נרו. הפסל עצמו מרשים אבל לפי דעתי הנוף עוצר הנשימה הוא האטרקציה האמיתית. מפה ניתן לראות את כל העיר, החופים, הלגונה, הר הסוכר, איצטדיון המרקנה וכמעט כל שכונות העיר. 

פסל ישו בריו דה ז'נרו - אתר חובהפסל ישו בריו דה ז'נרו - אתר חובה

דרכי הגעה לפסל ישו:

רכבת - מומלץ לקנות כרטיסים יום לפני באתר הרכבת. באתר עצמו, בחרו בשפה האנגלית ואז Buy your ticket, תגיעו לעמוד הרשמה, מבן רשימת המדינות בחרו Outro והמשיכו להרשמה בשפה האנגלית. ההרשמה קצת ארוכה אבל שווה אם אתם לא רוצים להיתקע בלי כרטיסים. מחיר כרטיס בין 52 ל 82 ריאל (תלוי בעונה ובגיל)

הרכבת יוצאת משכונת Cosme Velho, אם אתם באים באובר (20-30 ריאל מקופה ואיפנמה) פשוט הקישו בשורת החיפוש של האפליקציה Trem do corcovado. הנהג שלכם יעצור לפני התחנה. בירידה מהאובר יקפצו עליכם כל מיני מוכרים שינסו למכור לכם את העלייה לישו בוואן, פשוט מאוד היכנסו לאיזור הקופות שם עובד דובר אנגלית ידריך אתכם. 

הרכבת תיקח אתכם ישר לתוך האתר ללא עמידה בעוד תור. העלייה והירידה ברכבת הם חוויה בעצמם מאחר והדרך עוברת בתוך יער טיז'וקה.

טיפ: אם מעונן ביום שאתם רוצים לעלות לישו אז דחו את העלייה ליום אחר אם ניתן. כשמעונן ההר מלא ערפל ואי אפשר לראות את הפסל או את הנוף.


שעות פעילות: הרכבת פתוחה בין 8:00 ל 19:00 (רכבת אחרונה לחזור). עוד פרטים פה.

אובר - אובר יוכל לקחת אתכם עד הכניסה לאתר הנמצאת במעלה ההר (30-50 ריאל). שם תצטרכו לעמוד בתור כדי לקנות כרטיסים ולהמשיך לעלות לפסל בוואן. אם החלטתם להגיע באובר הקלידו בשורת החיפוש Paineiras Corcovado. 

מחיר: חוץ מעלות האובר תצטרכו לשלם עבור הכניסה והעלייה בוואן כ 50 ריאל.

טיפ: אם כבר החלטתם לעלות ברכב, לפני ההגעה לראש ההר בקשו מהנהג לעצור לכמה דקות במצפה דונה מרתה (Mirante Dona Marta) שנמצא מתחת לקורקובדו. ממנו תוכלו לתפוס עוד כמה נופים מרהיבים של העיר ושל הפסל. מהמצפה יוצאת גם טיסה בהליקופטר סביב לפסל.


וואן - ההסעות לפסל ישו יוצאות מארבעה מקומות בעיר: קופקבנה, לארגו דו משאדו, בארה דה טיז'וקה ופייניירס (שהיא בעצם הכניסה לפארק). 

בקופקבנה ההסעה יוצאת מאזור כיכר לידו (Praça do Lido), בלארגו דו משדו (Largo do Machado) ליד תחנת המטרו, בבארה דה טיז'וקה (Barra da Tijuca) מקניון Citta Americas. כרטיסים לוואן לפסל ישו אפשר לקנות פה, (וגם בנקודות היציאה). אתר האינטרנט הוא בפורטוגזית, בחרו יום, מאיזו תחנה אתם רוצים לצאת, את השעה ומספר האנשים. מתחת לסכום הקנייה הורידו את הסימון (אלא אם כן אתם מעוניינים לתרום לפארק עצמו) והמשיכו לתשלום. תצטרכו להזין את האימייל שלכם. בשלב הזנת פרטי האשראי לחצו על Não tenho cpf (כלומר אין לכם מספר תעודת זהות ברזילאית, כך תוכלו לשלם עם כרטיס אשראי שאינו מקומי)

מחירים: תלוי מאיזו תחנה יוצאים, יכול להגיע גם ל 113 ריאל אם תצאו מבארה. מקופקבנה המחיר הוא 86 ריאל (כולל הכניסה לאתר).

שעות פעילות: ההסעות יוצאות בין 8:00 ל 17:00

הגעה לפסל ישו עם ריוטריפ - טיול היום של ריוטריפ יביא אתכם בין היתר לפסל ישו כאשר הכניסה כבר כלולה בתשלום. אנחנו גם מקצרים תורים כי המדריכים שלנו הם מדריכים מוסמכים של משרד התיירות הברזילאי. 

עוד פרטים באתר העירייה באנגלית על פסל ישו

טיפ אוכל: אם הגעתם עד הלום ועמדתם בזמנים שהצענו אז כנראה שעכשיו שעת צהריים ואתם רעבים. אם ירדתם חזרה לתחנת הרכבת, מצידו השני של הכביש יש מסעדת קילו. לא ארוחת גורמה אבל יסגור לכם את הפינה. אם אתם בלארגו דו משאדו תמצאו שלל מסעדות כולל יפנית נחמדה וזולה (KappaMaki - Largo do Machado 52) ומסעדת קילו לא רעה (Brasa Grill House - Rua ministro tavares de Lira 43)


אם יש עדיין כוח, הזמינו אובר לגנים הבוטניים (15 ריאל מתחנת הרכבת, 25 מלארגו דו משאדו, הקלידו את הכתובת Rua Jardim Botanico 1008 בשורת החיפוש, נסיעה של כ 10-20 דקות, תלוי בתנועה). 

 הגנים הבוטניים

הגן הבוטני נוסד בשנת 1808 על ידי מלך פורטוגל  ז'ואאו השישי ומכיל יותר מ 3400 סוגי צמחים. גנים אלו הם צד תיירותי חשוב של העיר וגם מרכז מחקר חשוב של מאות מיני עצים וצמחים. השטח הבוטני כולל שטח של 137 דונם ובו תוכלו לראות אוספים נדירים של ברומלידות וסחלבים, כמו גם עצים שונים וצמחים אקזוטיים. תוכלו לשוטט להנאתכם בשבילי הגן ולהתפעל מגודל העצים מצורות העלים בצמחים השונים, מהבמבוקים הענקיים ועוד ועוד. העץ המפורסם ביותר הוא עץ הדקל הקיסרי, סמל הגן הבוטני שיכול להתנשא לגובה של בניין בן 15 קומות!!!

טיפ: לפני הכניסה לגן עצמו דרך הקופות תרצו להציץ במוזיאון הסביבה (כניסה חופשית) ומרכז המבקרים, בית משנת 1576 שתפקד כטחנת סוכר וכיום יש בו תערוכה קטנה על תולדות הגן הבוטני.


עץ הדקל הקיסרי בגנים הבוטניים של ריועץ הדקל הקיסרי בגנים הבוטניים של ריו


שעות פעילות: שלישי עד ראשון מ8:00 עד 17:00 ימי שני מ12:00 עד 17:00

מחיר כניסה: 15 ריאל

חזרתם למלון, נחתם ואתם מוכנים ליציאה. תוכלו לקחת מטרו מקופקבנה או איפנמה (4.6 ריאל לאדם) לתחנת Cinelandia ומשם ללכת כ 10 דקות עד לאפה. אובר יעלה לכם בסביבות 25 ריאל, פשוט הקלידו Escadaria Celeron למדרגות הצבעוניות של לאפה.

לאפה, המדרגות הצבעוניות והופעה חיה 

לאפה (Lapa) היא שכונת חיי הלילה בריו שמרכזת מספר גדול של מועדוני לילה וברים שרובם הגדול נמצא ברחוב Avenida Mem de Sá . אם תגיעו ללאפה בסופ"ש תמצאו את הרחובות הומים בבליינים. הרבה מהם באים לשתות בברים לאורך השדרה ולאחר מכן נכנסים לאחד המועדונים באזור. באמצע השבוע הרחובות כמובן יותר ריקים אבל עדיין ישנה פעילות מסוימת. לאפה ידועה בהופעות החיות שבה, מסמבה ועד רוק ופורו. במועדונים המרכזיים של לאפה מופיעים אמנים מהשורה הראשונה בברזיל, לכן גם אם אין לכם שמץ של מושג במוזיקה ברזילאית שווה להיכנס לאחת ההופעות כדי לחוש את האווירה ולהנות מההפקה המושקעת והמקצועית. 

טיפ: נמליץ לכם להגיע ללאפה בתחילת הלילה, לעבור במדרגות הצבעוניות ברחוב Joaquim Silva וללכת 5 דקות עד הקשתות של לאפה - אמת מים גדולה שהיא אחת מסמלי העיר. בסופ"ש מרוכזים ליד הקשתות המוני מוכרי אלכוהול ואוכל. להמשיך ב Avenida Mem da Sá ולעצור באחד הברים (Botecos) בצומת הרחובות Mem da Sá ו Lavradio. שם תוכלו לבקש בירה מהחבית (Chope), קפיריניה או משקה אחר. מחירי האלכוהול זולים יחסית לארץ. בסביבות 11 או 12 בלילה היכנסו לאחד המועדונים והמשיכו את הלילה.


שקיעה מעל אמת המים בלאפה
שקיעה מעל אמת המים בלאפה

מועדונים מומלצים בלאפה:

מועדון Circo Voador - אחד המועדונים הוותיקים, שנמצא למרגלות אמת המים של לאפה, ובו מופיעים בדרך כלל ענקי המוזיקה הברזילאית. ההופעות מתרחשות בדרך כלל בשישי ובשבת. תוכלו לצפות למופעים מושקעים ולקהל נלהב. ההופעות מתחילות בסביבות 11, שווה להגיע קצת לפני כדי לספוג את האווירה. כרטיס יעלה בסביבות 50 ריאל (תלוי בהופעה). באתר המועדון תוכלו לבדוק איזה הופעה יש ולקנות כרטיסים, חפשו את שם הזמר או ההופעה ביוטיוב ותראו אם מתאים לכם. 

מועדון Fundição Progresso - ממול ה Circo Voador נמצא מועדון זה שבעבר היה מפעל בקבוקים. גם פה תוכלו למצוא להקות וזמרים מהשורה הראשונה, DJs ועוד. המועדון עצמו גדול מאוד ויכול להכיל אלפי אנשים. בקישור הזה תוכלו לבדוק ההופעות.

כתובת: Rua dos Arcos 24, Lapa

מועדון Rio Scenarium - מועדון בין 3 קומות שמנגן בדרך כלל סמבה ומוזיקה ברזילאית. פה תוכלו לשבת מול הבמה לאכול ולשתות ולהקשיב ולראות את הנגנים.

ישנה רחבת ריקודים לריקודי סמבה וריקודי סלון. מקום זה פתוח כמעט כל ימי השבוע וקהל היעד שלו הוא ברזילאים וגם תיירים. המקום החל את דרכו כחנות רהיטים עתיקים וגם כיום פרטים אלו מעטרים את המועדון ומשרים אווירה מיוחדת.  פה תוכלו למצוא את לוח ההופעות.

כתובת: Rua do Lavradio 20, Lapa 

מועדון Leviano - מועדון בר שנפתח לפני שנים אחדות ותפס מקום בסצינת ההופעות בלאפה. מועדון די תיירותי עם קומת דיסקוטק נפרדת והופעות חיות. קישור לאתר הרשמי.

כתובת: Av. Mem da Sá 47, Lapa

מועדון Carioca da Gema - מועדון שהוא אגדה בלאפה. למעשה זהו אחד המועדונים שהחל את המהפך בלאפה והפך אותה משכונה עזובה לאימפרית מועדונים ופאבים ולמרכז חיי הלילה בריו דה ז'נרו. ברפרטואר המועדון בעיקר הופעות חיות של סמבה והוא מאוד צפוף בסופי שבוע, פתוח גם מחוץ לסופי השבוע. לרשימת ההופעות הקליקו פה. 

כתובת: Av. Mem da Sá 79, Lapa

יום שני

עלייה ברכבל להר הסוכר וסיור בשכונת אורקה

הר הסוכר הוא גם סמל חשוב של העיר ריו דה ז'נרו. הרבה מן הטיילים בוחרים בין פסל ישו להר הסוכר כדי להשקיף על ריו מלמעלה. האמת היא ששני הנופים שונים לגמרי. בעוד פסל ישו ניצב בגובה של 700 מטר ונמצא ממש במרכז העיר, כך שאפשר לקבל תצפית של 360 מעלות, הר הסוכר נמצא על קו הים וגובהו הוא רק כ 400 מטר. ממנו תוכלו לצפות על מפרץ גואנברה, העיר ניטרוי, שנמצאת בצד השני של המפרץ ועל השכונות הדרומיות של העיר - בוטאפוגו, קופקבנה ואיפנמה. המלצה שלנו, אם יש לכם זמן ואתם כבר פה, שווה לעלות. מה גם שפה ניתן לכם כמה טיפים איך לשלב את הביקור בהר עם טיול בשכונת אורקה ואפשרות לעלות ברגל בשביל שעובר ביער טרופי.

הנוף מהר הסוכרהנוף מהר הסוכר

דרכי הגעה להר הסוכר (לכניסה לאתר)

אובר: מקופקבנה ואיפנמה צריך לעלות בין 10 ל 15 ריאל. הקליקו את הכתובת Av. Pasteur 520 (ולא את השם הר הסוכר בפורטוגזית כדי לא להגיע לסופרמרקט עם אותו השם)

אופניים: ברחבי העיר תוכלו למצוא מתקני אופניים כתומים (פה תוכלו לראות איך להוציא את האופניים) קחו לכם זוג וצאו לדרך. סעו על קו החוף על שביל האופניים, פנו שמאלה ב Av. Princesa Isabel (מלון הילטון), עברו במנהרה, המשיכו ישר עד הסוף ופנו ימינה לאורקה (או השתמשו ב גי.פי.אס….) תוך פחות מ 20 דקות תגיעו לאתר. באזור הכניסה יש שתי מתקנים בהם תוכלו להחזיר את האופניים.

איך לעלות להר הסוכר

רכבל: האתר עצמו מורכב משני הרים Morro da urca, הנמוך יותר, שאליו מגיע הרכבל הראשון, והר הסוכר עצמו, שאליו מגיעים מרכבל שיוצא מ Morro da Urca. 

באתר האינטרנט של הר הסוכר תוכלו לקנות כרטיסים מבעוד מועד או פשוט בקופות. באתר האינטרנט, בחרו אנגלית בצד ימין למעלה, כנסו ל My Cart, בצעו את ההרשמה, ובחרו Cable car Ticket. המחיר כ 100 ריאל (לא זול…). לאחר העלייה תגיעו להר הראשון. חוץ מהנוף המהמם, פה תמצאו חנויות, שירותים, ודוכני אוכל. מפה קחו את הרכבל השני והמשיכו להר הסוכר עצמו. 

ברגל: ישנו שביל הליכה רגלי דרכו אפשר להגיע להר הראשון. ההליכה היא של קילומטר אחד בלבד אבל העלייה היא די תלולה. ההליכה היא בתוך היער ובדרך תוכלו לנוח ולצפות בנוף. למי שעולה ברגל, הכניסה להר הראשון היא חינם. אם תרצו להמשיך לעלות להר הסוכר תצטרכו לקנות כרטיס לרכבל בקופות במחיר מלא. אישית, אני ממליץ להגיע בבקר כשהשביל עדיין ריק יחסית ומזג האוויר נוח ולא חם מדי. 

האתר עצמו קרוב מאוד לחוף הנקרא Praia Vermelha, זהו חוף קטן ויפה ששווה להכיר. כדי להגיע אל השביל לכו לכיוון החוף ופנו שמאלה עד קצהו. שם תמצאו כניסה למסלול הליכה באורך 1.25 ק"מ שעובר במקביל לים ונמצא בתוך היער. התחילו ללכת במסלול, לאחר כ 400 מטר תראו את הכניסה לשביל.

שעות פתיחה: 

סיור בשכונת אורקה

הר הסוכר נמצא בשכונת אורקה (Urca). זוהי שכונה רגועה ושקטה הרחוקה מכל ההמולה של קופקבנה ואיפנמה. בשכונה גרים הרבה אנשי צבא. מכיון שיש רק כניסה ויציאה אחת מהשכונה היא נחשבת מאוד בטוחה. 

את הסיור בשכונה תוכלו לעשות ברגל או באופניים. חיזרו Av. Pasteur (הרחוב הראשי) ולכו לכיוון לכיוון היציאה מאורקה. פנו ימינה ברחוב Ramon Franco עד הים. פנו ימינה על קו החוף עד שתגיעו ל Praia da Urca, חוף קטן ונחמד עם מים שקטים. שם תוכלו למצוא מסעדה נחמדה וזולה שהיא גם בר בשם Garota da Urca. משם תוכלו לצפות על שכונת בוטאפוגו. המשיכו ללכת על קו המים ב Av. Portugal עד סוף השכונה. שם ישנה עוד מסעדה בשם Restaurante Urca. מתחתיה ישנו מן קיוסק קטן ומפורסם ב  פסטלים שלו. בשעות הערב ובסופי שבוע המקום עמוס בצעירים שבאים לשתות בירה ולאכול פסטל ברחוב, לקשקש ולצפות לעבר המפרץ. אם יש לכם זמן אני ממליץ לכם לעשות סיבוב בשכונה.

שכונת אורקה כפי שהיא נראת מהר הסוכרשכונת אורקה כפי שהיא נראת מהר הסוכר

לאכול במסעדת בשרים ולשתות קאיפיריניה

עוד דבר שבו ברזיל ידועה הוא מסעדות הבשר שלה. הדרך הברזילאית להכין את הבשר היא שונה. כאן לוקחים נתחים גדולים של בשר (קילו או יותר), ממליחים במלח גס, משפדים על שיפוד ענק ושמים מעל האש. מידי פעם מוציאים את השיפוד וחותכים את החלקים שכבר מוכנים ישר לצלחת. בריו יש מספר לא קטן של מסעדות מסוג זה. פה הבאנו לכם רשימה חלקית של היותר ידועות שבהם. אם אתם חובבי בשר זוהי חוויה מומלצת ביותר. כמו כן, אל תשכחו להזמין קפיריניה, המשקה הלאומי הברזילאי.

לא לטבעונים - מסעדת בשרים בריולא לטבעונים - מסעדת בשרים בריו

שתי מסעדות הבשר הראשונות מאוד קרובות לאורקה (פחות מ 5 דקות ברכב, פחות מ 10 ריאל באובר) אז אם אתם רעבים אחרי ההליכה קפצו לשם לארוחת צהריים.

מסעדת Fogo de Chão- נמצאת לא רחוק מאורקה, ממוקמת על קו המים בצידו של מפרץ בוטאפוגו ולכן בעלת נוף מרשים שלו. מסעדה שהיא חלק מרשת מסעדות שהוקמו על ידי בן של חוואים מגדלי בקר מדרום ברזיל. אנשים אלו (הנקראים גאושוס) נחשבים לאמני בשר בברזיל.

כתובת: Av. Repórter Nestor Moreira S/E Botafogo

שעות פעילות: שני עד שבת מ 12:00 עד 23:00 ימי ראשון וחגים עד 22:30

עוד מידע באתר האינטרנט של מסעדת Fogo do Chão

מסעדת Assador- עם נוף להר הסוכר ואורקה, מסעדת אסאדור ממוקמת בפארק גלוריה וגם היא בעלת מסורת של גאושוס מדרום ברזיל.

כתובת: Av. Infante Dom Henrique S/A, Aterro do Flamengo

שעות פעילות: 

עוד מידע באתר האינטרנט של מסעדת אסאדור

מסעדת Carretão Ipanema- עוד מסעדת בשר מסורתית ואחת המפורסמות בעיר. 

כתובת: Rua Visconde de Pirajá 112, Ipanema

שעות פעילות: כל יום מ 12:00 עד 23:30

עוד מידע באתר האינטרנט של מסעדת Carretão

שקיעה בחוף ארפואדור

חוף ארפואדור (Arpoador) נמצא בקצהו הצפוני של חוף איפנמה ומפריד בינו לבין חוף קופקבנה. זוהי רצועת החוף היחידה באיזור שאינה גובלת בכביש ולכן יותר שקטה. זהו גם חוף שהגלים בו מתאימים לגלישה כי הם יותר מסודרים. בחוף זה תמצאו את סלע ארפואדור, מן סלע ענק שבולט לכיוון הים. אל סלע זה מגיעים בסוף כל יום מאות אנשים כדי לצפות בשקיעה מעל הר 2 אחים (2 Irmãos). 

טיפ: הצעה שלנו, קחו איתכם בקבוק יין, תפסו מקום ביציע ותהנו מההצגה הכי טובה בעיר.


שקיעה בסלע ארפואדורשקיעה בסלע ארפואדור

יום 3 

סיור פאבלה

ריו דה ז'נרו היא עיר המחברת בין השאר בין עוני לעושר. הבדלי המעמדות פה הם משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. המיוחד בריו הוא שהפאבלות נמצאות ליד או בתוך האזורים העשירים של העיר. מספיק להרים מבט למעלה, לכיוון ההרים, כדי לראות את הבתים הקטנים והמוזנחים של הפאבלה. 

אז למה לבקר בפאבלה ? לדעתנו מודעות היא דבר חשוב ולא כל דבר שלא עושה נעים בעין צריך לזכות בהתעלמות. בפאבלות גרים כ 20% מתושבי העיר, בה תוכלו להכיר מלבד את התושבים, את הפרויקטים החברתיים המתנהלים בה, את אורח החיים והמנהגים של תושבי המקום.

כמובן, מומלץ להיכנס לפאבלה עם מדריך תושב המקום, ככה תעזרו לפרנסה, תכירו טוב יותר את המקום ותהיו 100% בטוחים.

תוכלו ללמוד עוד על הפאבלות במאמר שפירסמנו. נזכיר שוב (פרסומות….) שאנו עורכים טיולים פרטיים בפאבלה רוסיניה, הגדולה בריו דה ז'נרו, וחלק מטיול היום שלנו, ריוטריפ, מכיל סיור בפאבלה.  

סיור פאבלהסיור פאבלה

לטוס בדאון בשמי ריו

למה לקום באמצע החיים ולקפוץ ? כי קודם כל אתם בריו דה ז'נרו, אז תשתוללו. דבר שני הנוף…. הקפיצה היא מהר שולחן הנקרא Pedra Bonita (האבן היפה) שנמצא בתוך יער וממול לחוף, הנוף בזמן הדאייה מדהים והנחיתה מתבצעת על החול החם! אם תרצו לדעת איך מרגישה ציפור אז זאת ההזדמנות שלכם. סיבה אחרונה היא בטיחות, הטייסים בריו מקצועיים ובעלי אלפי שעות דאייה, פשוט כי זאת העבודה שלהם והם דואים כל יום וכל היום. אז למה אתם מחכים ?  צאו לדרך!

דאייה בריודאייה בריו


ריו טריפ היא סוכנות טיולים ישראלית בריו דה ז'ניירו. אנחנו מוצאים טיולים יומיים בעיר ובאזור, וכן מארגנים טיולים לקבוצות פרטיות על פי דרישת הלקוח. נשמח לסייע לכם לתכנן את הטיול בריו דה ז'נירו ובברזיל.


נכתב על ידי יזהר כהן (לא הזמר…), תושב ריו ב 17 שנים האחרונות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.