30 May
30May


מה שרוב התיירים שבאים לריו דה ז'נרו לא יודעים ומכירים, זה שריו היא גם מדינה – לא רק עיר. לריו העיר יש המון מה להציע, אבל המבנה החברתי והסטטוס הסוציאלי של ריו והברזילאים שהתיירים מכירים, זהה כמעט לחלוטין למבנה אליו אנו רגילים מהבית. למען האמת, רוב התיירים – אפילו המוצ’ילרים האימתניים – חווים את ריו דה ז׳נרו, ברזיל ואת הטיול בכללי באופן די אירופאי...

בגדול אפשר לומר זאת על ריו דה ז׳נרו במיוחד מכיוון שמחוץ לעיר קיימים יערות עד מהממים מלאים בחיות, מפלים עם מים מינרליים, פרות ומבנים עתיקים מימי הטופי והגוואראני – שני השבטים הגדולים ביותר שחיו באזור דרום אמריקה – שנכחדו על ידי האירופאים, וקהילות אלטרנטיביות שמחפשות פתרונות לבעיות שהאדם יצר ברגע שהתחיל לחיות בצורה הזו...

בתוך העיר ריו דה ז׳נרו נמצא את היער האורבאני הגדול בעולם... יער טיז’וקה (יש כתבה ספציפית עליו) ובתוכו אפשר להרגיש קצת את הבריחה מהעיר, אבל שוב – בריחה אירופאית.... המון תיירים ורכבים של סוכנויות והכול עולה כסף... אפשר לצאת קצת מהאזור התיירותי של קופהקבנה ולהכיר מקומות מהממים ,אנשים אמיתיים ולבזבז הרבה פחות כסף... אז כמו שהבנתם, או לא, אני עומד לספר בעיקר על מקומות שתיירים כמעט ולא הגיעו אליהם ואלו הם בעיקר המקומות היותר טבעיים ושמורים. למי שאוהב טבע וחוויות זה מושלם. לא תמצאו במקומות האלה מלונות (מקסימום פוסאדות וקמפינג)


יער טיז’וקהיער טיז’וקה


תאמינו או לא, המקומות בהם מדובר, הרבה יותר בטוחים מכל אזור תיירותי מסיבות פשוטות. הראשונה היא שכל הפושעים מרוכזים באזור התיירותי כי שם יש כסף. הסיבה השנייה שבמקומות האלה האנשים פשוטים ורוצים לחיות בשלום. המהות הקיומית של האנשים האלה היא החיים ולא הממון...

האופציה הראשונה היא סאנה (SANA) נמצאת מרחק 3-4 שעות מהתחנה המרכזית של ריו וכדי להגיע לשם צריך לקחת אוטובוס לעיירה שקוראים לה קאסימירו די אבראו (Casimiro de Abreu). אפשר לקחת אוטובוס רגיל או תחבורה אלטרנטיבית (מונית שירות) שיש לה יותר תדירות. בדרך תודיעו לנהג שאתם רוצים להגיע לסאנה מכיוון שהוא יוריד אתכם בקסימירו במקום בו עולים ליער. מהנקודה בו הוא ישאיר אתכם תיקחו עוד תחבורה אלטרנטיבית, בדרך כלל קומבי (פולסווגן ישנה) או לאמיצים שבניכם אפשר תמיד לנסות טרמפים מכיוון שבאזור הזה רגילים לטרמפיסטים. (עוד דוגמה להרגשה של ברזיל אמיתית) בסאנה תמצאו המון  מפלים ומקומות טבעיים מהממים.


סאנה (SANA)סאנה (SANA)

בתוך האופציה הראשונה כבר מתווספות כמה מכיוון שהאזור אליו תגיעו מלא בעיירות קטנטנות באמצע היער. סאנה היא הגדולה ביניהם והכי מתויירת. רק שכמעט אף פעם תיירים בינלאומיים מגיעים לשם. מקומות כאלה שמורים לתיירות פנים... אפשר גם לארגן טיולי סוסים, אפילו טיול של ימים בין עיירה לעיירה בתוך היער.

.

מהאזור הזה של ההרים אפשר לרדת לאזור החופים הקרוב אליכם. משהו כמו שעה וחצי- שעתיים לכיוון בוזיוס (Búzios) המפורסמת. בוזיוס באמת יפה אבל הכול מאוד יקר והחופים מלוכלכים בגלל חוסר מודעות של בני המקום. כמובן שהתיירים מלכלכים גם, אבל אם בני המקום היו דואגים לכך זה לא היה קורה. ביננו – המקומיים בבוזיוס, או לפחות הרוב, רוצים רק לדעת כמה אתם מבזבזים... יש מקומות קרובים לבוזיוס, הרבה פחות מוכרים והרבה יותר שמורים, בהם תוכלו לבלות לילה בפוסאדה מדליקה עם ארוחת בוקר בעשרים ריאל... בבוזיוס אי אפשר לחלום על זה... למי שרוצה להגיע לבוזיוס בכל זאת אפשר ללון באחד המקומות הקרובים ומהממים שיש שם: קאבו פריו (Cabo Frio), אריאל דו קאבו (Arraial de Cabo), סאו פדרו דה אלדייה (São Pedro da Aldeia), מריקה (Maricá) וריו דאס אוסטראס (Rio das Ostras)



אריאל דו קאבו (Arraial de Cabo)אריאל דו קאבו (Arraial de Cabo)
קאבו פריו (Cabo Frio)קאבו פריו (Cabo Frio)


למי שבא מהדרום (כיוון סאו פאולו) לריו, שווה לפני שמגיעים לעיר, לעצור בעיירה שקוראים לה רזנדה (Resende) ומר לעלות להר של מאווה (Mauá). בהר של מאווה יש המון קהילות קטנות של אנשים פשוטים שלא רגילים לראות תיירים בינלאומיים והעניין שלהם בכם יהיה גדול. זה מאוד נחמד למי שאוהב לתקשר עם בני המקום ואז אפשר להתחבר איתם ולחוות עימם את התרבות המקומית. במשך היום רובם עובדים את האדמה ומייצרים עבודות יד. באזור הזה המקום שאני הכי ממליץ עליו הוא מרומבה (Maromba)במרומבה יש המון המון מפלים ואבן חלקה של יותר משלושים מטר שהמקומיים משתמשים בה כמו במגלשה.


בוידאו תוכלו לקבל את ההרגשה של האיזור ולראות את המפל במרומבה



פורסם לראשונה באתר מוצ׳ילר.
מאת בני קליין - מדריך טיולים ישראלי שגר בברזיל מעל 15 שנה. מקים האתר טיסות זולות בדרום אמריקה וריוקדים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.