23 Mar
23Mar

ריו דה ז'ניירו מלאה אטרקציות אבל מכולם חוף הים הוא בטח המקום הראשון שתרצו לראות. אם אתם מתאכסנים בקופקבנה, איפנמה או לבלון, חוף הים יהיה במרחק הליכה קצר מבית המלון או ההוסטל, אם אתם בבוטאפוגו, סנטה טרזה או כל שכונה אחרת באזור, מטרו, אוטובוס או אובר יביאו אתכם לשם במהירות. נספר פה על כל חוף, מה מיוחד בו ועוד פרטים שרק מקומיים יודעים. חוץ מזה בסוף הכתבה תמצאו מילון קניות בחופים עם כל המילים החשובות בפורטוגזית ועם מחירים (פחות או יותר, תלוי בעונה, אבל לפחות לא יוכלו לערבב אותכם).

כרגיל, אם נהנתם מהכתבה או שביקרתם באחד מהמקומות המוזכרים בה, שתפו אותנו בחוויה שלכם בתחתית הדף ו/או שתפו ברשתות החברתיות. 

מידע כללי על החופים בריו

תרבות החוף מאוד חזקה בריו. הקריוקס, תושבי ריו, נוהגים לומר שחוף הים הוא המקום הכי דמוקרטי בעיר. ובאמת, פה תוכלו למצוא את כל שכבות האוכלוסיה של ריו. צעירים ומבוגרים, עניים ועשירים, שמנים ורזים, כולם נוהרים לחוף בקיץ. בסוף השבוע מתמלאים המטרו והאוטובוסים באלפי ברזילאים שמגיעים לחוף מהפרברים, הכבישים המקבילים לחוף נסגרים לתנועת מכוניות בימי ראשון והופכים למדרחוב ענק ובו משוטטים אלפי אנשים מצד לצד. 

הטיילת בחוף קופקבנההטיילת בחוף קופקבנה

הקריוקס אוהבים מאוד לטפח את גופם ולעשות ספורט. בחופים תראו הרבה אנשים שמשחקים כדורעף, מטקות, רצים ועוד. נחמד להסתכל במשחקי במסירת (Altinho) שהצעירים משחקים ליד הים~במשחקי כדורעף רגל (Futevole) ואת השליטה האבסולוטית של הברזילאים בכדור. אחרי זה תבינו למה ברזיל היא היצואנית מספר אחד של כדורגלנים בעולם. 

החופים בריו מחולקים לפי המספרים על עמדות המצילים, ה posto בפורטוגזית, החל בפוסטו 1 בחוף למי Leme ועד Posto 11 בחוף לבלון Leblon. חוץ מנקודת תצפית לים למצילים, הפוסטוס שימושיים בעיקר אם בא לכם לשירותים כשאתם בחוף ולא בא לכם להיכנס למים ולהירטב, גשו לשירותים בפוסטו הקרוב (בתשלום, בסביבות 3 ריאל), שם תמצאו גם מקלחות, לא הכי נקי ומסודר אבל עדיף מכלום. 

פוסטו 5 בחוף קופקבנהפוסטו 5 בחוף קופקבנה

טיול אופניים לחוף

לאורך כל החופים בריו פרוש מסלול אופניים כך שבעיקרון אם בא לכם אתם יכולים לדווש לאורך כל החופים מצפון לדרום. פשוט השכירו אופניים כתומות באחת העמדות וצאו לדרך. עמדות האופניים פרושות ברחבי העיר וגם ממול לחופים המרכזיים, כך ששווה להוציא זוג מול המלון או ההוסטל, לדווש לאחד החופים ולהחזיר את האופניים שם.

השכרת כסא ושמשייה בחוף

לאורך החוף בחלק המרוחק מהים תמצאו מן דוכנים הנקראים Barracas שישכירו לכם כסאות ים ושמשיות, המחיר תלוי בעונה ויכול להגיע ל 7-10  ריאל לכיסא או לשמשיה. בדוכנים האלה ימכרו לכם גם בירה, שתייה קלה, מי קוקוס ואפילו קפיריניה. כשתגיעו לחוף, אם תעברו ליד דוכן כזה מישהו כבר ישאל אתכם אם אתם רוצים כסא ושמשייה, הסבירו לו מה אתם רוצים ותוודאו מה המחיר לפני שאתם סוגרים את העסקה, הוא יביא לכם את הציוד למקום שתשבו ויפתח לכם חשבון בדוכן, אליו תוכלו להוסיף שתייה אם תרצו. בזמן היציאה מהחוף עברו בדוכן וסגרו את החשבון. אנחנו בהחלט ממליצים להשכיר לפחות שמשייה, השמש בחופי ריו מאוד חזקה והטמפרטורה יכולה להגיע ל 43 מעלות בקיץ.

רבים מהמתרחצים משתמשים בקנגה (Canga) במקום בכיסא. זאת מן חתיכת בד גדולה וצבעונית שפורסים על החול כדי לשבת. את הקנגה תוכלו לקנות על המדרכה לאורך החוף (30-50 ריאל) אצל המוכרים ההיפים שמוכרים גם צמידים ועבודות יד.

דוכנים ומכירת קנגס בחוף ארפואדורדוכנים ומכירת קנגס בחוף ארפואדור

רוכלים בחוף

בחופי ריו מסתובבים מאות ואפילו אלפי רוכלים שישמחו למכור לכם כל מה שעולה בדעתכם, מבירה, מי קוקוס ואסאי ועד משקפי שמש וסיגריות. מצד אחד זה מאוד נוח כי לא צריך לקום מהכיסא. מצד שני זה יכול גם להציק לפעמים. מכיוון שאתם תיירים הרוכלים בחוף ישתדלו קצת יותר מכרגיל למכור לכם משהו, אם לא תצרו איתם קשר עין ותתעלמו מהם הם יעזבו אותכם מהר מאוד.

יש רוכלים שהם ממש סלבריטאים בחוף. לכל אחד מהם דרך משלו לצעוק ולהכריז על הסחורה שלו כדי למכור יותר וכך עם הזמן הפכו למן אושיות חוף. רובם הגדול מגיעים מהפאבלות שנמצאות מאחורי השכונות או מהפאבלה רוסינייה והפרנסה שלהם תלויה במזג האוויר. 

רוכלים בחוף קופקבנהרוכלים בחוף קופקבנה

איך המים ?

טמפרטורת המים בחופי ריו דה ז'ניירו נמוכה ממי הים התיכון החמימים ומתקררים אפילו יותר בקיץ. זה קורה כי מול החוף עובר זרם שמקרר מאוד את המים. אז תתכוננו לקפוא.  

שימו לב ! ישנם זרמים סוחפים בחופי ריו אז שחו בזהירות !  אם הים מאוד גלי אל תכנסו !!! הגלים והסחף יכולים להיות מאוד מסוכנים. בחודשי הקיץ עובר הליקופטר באופן קבוע מול החוף בחיפוש אחרי טובעים. זה לא דבר נדיר לראות חבל משתלשל מהמסוק לעזרת הטובעים.

מצילים בחוף איפנמהמצילים בחוף איפנמה

חופי הים באזור התיירותי מכיוון צפון לדרום הם:

חוף למי Leme

החוף הצפוני ביותר ברצועת החוף. המיוחד בחוף הזה שהוא חוף ללא מוצא, החלק הצפוני שלו גובל במצודת למי, שאליה תוכלו לטפס ברגל בשעות הפתוחות לציבור ולהנות מנוף יפה של כל החופים. המים כאן יותר רגועים מבחינת הגלים (בעיקר באזור הגובל המצודה). בסוף החוף תמצאו טיילת נחמדה חצובה בסלע ממנה קופצים המקומיים למים. מהטיילת דגים דייגים מקומיים והיא נקודת תצפית מעולה לשקיעה. לחוף למי מגיעים יותר ברזילאים תושבי השכונה ותושבי הפאבלה הקרובה, Chapel Manguira ,מאשר תיירים. 

חוף למי וקופקבנה ממצודת למיחוף למי וקופקבנה ממצודת למי

מסעדות בחוף למי

מעבר לכביש ישנם מספר מסעדות לא רעות. אם אתם כבר על חוף למי ובא לכם ארוחת צהריים באמצע הבילוי בחוף, תוכלו להגיע תוך 10 דקות הליכה לכל אחת מהמסעדות הבאות. 

מסעדת פירות ים (Marius Degustare) - עובדת בעיקר עם תיירים (לא זול), האמת לא ניסינו אבל אם אתם הולכים ספרו לנו איך היה בהערות למטה. 

כתובת: Av. Atlântica, 290 - Copacabana שעות פתיחה: כל יום מ 12:30 עד 24:00

מסעדה איטלקית (La Fiorentina) - מסעדה שהיא מוסד בקרב הברנז'ה בריו. המסעדה נותנת חסות לאמנים רבים והיא מלאה בתמונות של מפורסמים ברזילאים שאכלו בה.

כתובת: Av. Atlântica, 458 A - Copacabana שעות פתיחה: 12:00 עד 2:00

מסעדה טבעונית (Gaia Art & Café) - מסעדה קטנה ונחמדה שעברה שיפוץ לא מזמן. בעיקר אוכל בריא בסגנון ברזילאי. מגישים גם ארוחת בוקר. תוכלו לאכול פה עוגיות מקמח מלא ולשתות קפה טוב. 

כתובת: R. Gustavo Sampaio, 323 - Loja A - Leme שעות פתיחה: 9:00-22:00 סגור בימי שני

מסעדת מאכלים שונים בניהול צרפתי (Salome Bistro Leme) - מסעדה מאוד מומלצת עם מאכלים שונים בסגנון מודרני. הכל טעים פה. מנוהל על ידי חברה צרפתיים המתגוררים בעיר. בערבים המקום מפוצץ בדרך כלל וצריך להזמין מקום. לא יקר ולא זול.

כתובת: Av. Atlântica, 994 - loja b - Leme שעות פתיחה: 12:00-1:00 משישי עד ראשון 18:00-1:00 בשאר הימים. סגור בימי שני.

חוף קופקבנה Copacabana 

אחד החופים המפורסמים בעולם משתרע לאורך 4 ק"מ מחוף למי בצפון ועד מצודת קופקבנה בדרום (שגם בה תוכלו לבקר אם תרצו). לאורך החוף משתרעת הטיילת ובה ישנן מסעדות קטנות. חוף קופקבנה מאוד ארוך והקהל בו הוא ערבוב של תושבי השכונה, תיירים ברזילאים ותיירים זרים המשתכנים בשכונה. בסופי שבוע החוף מתמלא בברזילאים תושבי הפרברים המגיעים במטרו ולפעמים קשה לראות את החול אפילו.

לאורך החוף (כמו שאר החופים) תוכלו למצוא עמדות להשכרת סטנד אפ פדל (30 ריאל לחצי שעה), אם הים שקט שווה בהחלט להשכיר ולראות את החוף ואת הפאבלות מאחוריו מזווית שונה.

בנוסף לעמדות המצילים, בחוף קופקבנה יש שירותים ומקלחות מתחת לקיוסקים שעל המדרכות, גם פה תצטרכו להיפרד מ 3 ריאל כדי להשתמש בהם.

בסוף השנה האזרחית מארח חוף קופה קבנה את חגיגת הסילבסטר המרכזית של העיר עם במות ענק, הופעות חיות, זיקוקים ומליוני ברזילאים מאושרים.

חוף קופקבנה בסוף שבוע קייציחוף קופקבנה בסוף שבוע קייצי

מסעדות בחוף קופקבנה

לאורך חוף קופקבנה ישנם עשרות מסעדות, רובן ככולן מאוד דומות אחת לשנייה עם אוכל נחמד אבל לא משהו שתזכרו עד שתחזרו לארץ (אלא אם כן תקבלו קלקול קיבה…חס וחלילה!). מצאנו לנכון לספר לכם רק על אחת מהן הרלוונטית לנו כטיילים מהמזרח התיכון. 

מסעדה מזרחית (Restaurante Arab) - לא בדיוק כמו בארץ אבל פה תוכלו למצוא חומוס, פיתות ועוד מאכלים מוכרים כמו ממולאים ולבנה. מומלץ להזמין את המיקס עם כל מיני מנות קטנות. אל תצפו למסעדה מזרחית של הארץ, אבל שווה להכיר אם מתגעגעים לאוכל מוכר.

כתובת: Av. Atlântica, 1936 - Copacabana שעות פתיחה: כל יום מ 12:00 עד 22:00

חוף השטן וחוף ארפואדור

שני חופים קטנים הנמצאים בצידו הצפוני של חוף איפנמה, בין קופקבנה לאיפנמה. סלע ארפואדור, הוא סלע ענק ממנו יש תצפית נהדרת לשקיעה של איפנמה. משמאלו של הסלע נמצא חוף השטן (Praia do diabo), חוף קטנטן (כמאה מטר) שהמים בו סוערים בדרך כלל. לכאן מגיעים חברה צעירים בעיקר וגולשים. חוף ארפואדור (Praia do Arpoador) נמצא מצדו הימני של הסלע, יותר ארוך (כמה מאות מטרים) וההמשך שלו הוא חוף איפנמה. את חוף זה פוקדים בימות השבוע בעיקר ברזילאים והוא לא מלא כמו שאר החופים, בסופי שבוע החוף מתמלא בתושבי הפאבלה ובדרך כלל מאוד מאוד צפוף.

שתי חופים אלה הם היחידים ברצועת החוף שאינם גובלים בכביש ולכן קצת יותר שקטים, יש מדרחוב נחמד עם מסעדה אחת מולם. גם בחוף ארפואדור תוכלו למצוא השכרת סטנד אפ פדל.  

חוף השטן וסלע ארפואדורחוף השטן וסלע ארפואדור

חוף איפנמה Ipanema

כמו קופקבנה גם חוף איפנמה הוא חוף בעל תהילה עולמית (אולי בגלל השיר הנערה מאיפנמה של Tom Jobim). הקהל בחוף מחולק לפי מספרי הפוסטו. נציגי הקהילה הגאה משתזפים בין פוסטו 8 לפוסטו 9, מול פוסטו 9 בדרך כלל תמצאו את הצעירים, היפים והיפות ממעמד הביניים והמעמד הגבוה, מול פוסטו 10 תמצאו את שכבת הגיל המעט יותר מבוגרת. שם החוף יהיה יותר ריק ורגוע בסופי השבוע. 

כאן אין מסעדות של ממש בשורה הראשונה של הבניינים לים אבל ישנם מן קיוסקים על המדרכה שמוכרים כל מני מאכלים ומשקאות. אם תרצו ממש לאכול צהריים תצטרכו לצאת מהחוף לתוך השכונה.  

שקיעה בחוף איפנמהשקיעה בחוף איפנמה

חוף לבלון Leblon

לבלון ואיפנמה הם בין השכונות העשירות בריו דה ז'נרו ולכן רוב האוכלוסייה בהן ובחופים שלהם היא לבנה אירופאית. חוף לבלון די דומה לאיפנמה אבל נוטה להיות ריק יותר באמצע ובסוף השבוע. בסוף החוף (דרום) תמצאו את מצפה לבלון, מן גבעה הנושקת לים ממנה תוכלו להשקיף על חופי לבלון, איפנמה ארפואדור. 

דרך אגב, ככל שתדרימו בחופים עד חוף לבלון, תגלו שמחירי האוכל והמשקאות בחוף עולים בהתאם. 

חופים יותר רחוקים

נציין שבריו יש עוד עשרות חופים מחוץ לאיזור התיירותי (לכיוון דרום בעיקר) שבהחלט שווים ביקור. זוהי רשימה חלקית של החופים המיוחדים שבהם:

חוף מלון שרתון

חוף זה מוכר יותר בשם Praia do Vidigal, על שם הפאבלה שנמצאת מולו והוא נמצא כ 800 דרומה ממצפה לבלון. על מנת להגיע אליו תוכלו ללכת ברגל מלבלון, לרכב על אופניים או לקחת אובר. אחרי מלון שרתון תמצאו גרם מדרגות גדול שיביא אתכם לחוף. זהו חוף קטן המחולק בעיקר בין תושבי הפאבלה לבין התיירים המשתכנים במלון. מול המים יש כמה סלעים גדולים שהמקומיים אוהבים לטפס עליהם. אחרי הירידה במדרגות מומלץ להמשיך ללכת על מנת לעבור את ההמון כדי להתמקם בחלק היותר תיירותי והשקט.

חוף ז'ואטינגה Joatinga

אחד החופים היפים בריו דה ז'נרו. קצת מרוחק מקופה ואיפנמה אז תצטרכו להגיע באובר (30 דקות) או באוטובוס (קו 557 מקופקבנה, שעת נסיעה). החוף נמצא בשכונה פרטית עם בתים פרטיים יפהפיים. גם פה תצטרכו לרדת מהצוק כדי להגיע לחוף אבל זה שווה כל צעד. החוף עצמו מבודד והקהל בו הם חברה צעירים ואופנתיים מהשכונות בסביבה. יש שם קיוסק אחד שמוכר אוכל ושתייה. 

חוף ז'ואטינגהחוף ז'ואטינגה

חוף פראיניה Prainha וחוף גרומרי Grumari

שתי חופים מרוחקים הממוקמים אחרי שכונת בררה (Barra) . חופים אלו נמצאים ממש מחוץ לעיר ופוקדים אותם בעיקר גולשים או אנשי האזור. 

מילון קניות חופים

אוכל ושתייה בחוף

מאטה - Mate - 5 Real  

מי קוקוס - Agua de coco - 7 Real

בירה - cerveja - 5 Real

משקאות קלים - Refrigerante - 5 Real

מים - Agua - 4 Real

מים עם גז - Agua com gas - 4 Real

מיץ - Suco - 4 Real

קפיריניה - Caipirinha - 10 Real

אסאי - Açai - 10 Real

ספיחה וקובה - Esfiha , Quibi - 5 Real

תירס - Milho - 5 Real

גלידה - Sorvete - 5-10 Real

גבינה על האש - Queijo coalho - 5 Real

אמפנדס - Empada - 5 Real

השכרת כסאות ושמשיות 

כיסא - Cadeira - 7-10 Real

שמשייה - Guarda sol - 10 Real

עוד קניות

סיגריות - Cigarros

סיגריה אחת בלבד (מוכרים את זה !) - Cigarro varejo - 1 Real

קנגה (מן בד עליו יושבים בחוף) - Canga - 30-50 Reais

ערסל - Rede - 50-100 Real


ריו טריפ היא סוכנות טיולים ישראלית בריו דה ז'ניירו. אנחנו מוצאים טיולים יומיים בעיר ובאיזור וכן מארגנים טיולים לקבוצות פרטיות על פי דרישת הלקוח. נשמח לסייע לכם לתכנן את הטיול בריו דה ז'נירו ובברזיל



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.